Why als merkstrategie

Waarom de Why veel voordelen heeft als merkstrategie

Ondertussen is dit model niet meer weg te denken in de wereld van communicatie en marketing: de Golden Circle van Simon Sinek. Een prachtige theorie. En heel voordelig voor jouw organisatie. Omdat organisaties die werken met de Golden Circle inspirerend zijn. Voor zowel klanten als medewerkers. Zo bereik je meer succes. Maar hoe zat het ook alweer?

Emotie in je marketing

Emotie in je marketing – soft gedoe of keihard nodig?

Tijdens gesprekken met klanten over content en marketing laat ik regelmatig het woord ‘emotie’ vallen. Dan wordt het meestal stil en krijg ik een meewarige of niet-begrijpende blik. Want marketing gaat toch over producten en diensten? Daar hoort toch geen ‘soft gedoe’ bij?

Marketing van kop tot teen – echte stappen zetten met end-to-end marketing

Marketing van kop tot teen – echte stappen zetten met end-to-end marketing

Door je hele marketing op één lijn te brengen, maak je je marketing een stuk effectiever. Daarbij gaat het niet alleen om het proces van strategie tot realisatie, maar ook om de onderlinge verbinding van de details. Als alles klopt, van kop tot teen, kom je veel sneller vooruit. Hoe krijg je meer impact met dezelfde marketinginspanningen?

Contentstrategie

Waarom content zonder strategie nooit king wordt

Krachtige content werkt, absoluut. Maar zonder heldere strategie verzandt al die mooie content al snel in een wirwar van boodschappen, waardoor de ontvanger de draad kwijtraakt. En jij je doelen niet bereikt. De 3 valkuilen van content zonder strategie.

Hoe bouw je een spinnenweb met je contentmarketing?

Hoe bouw je een spinnenweb met je contentmarketing?

Een spinnenweb van content brengt veel voordelen. Het triggert je doelgroep, verbetert de vindbaarheid en verhoogt de conversie op je website. Hoog tijd dus om zo’n web in je contentmarketing aan te brengen en klanten of kandidaten te gaan vangen. Maar hoe doe je dat goed? 7 stappen om als een spin te gaan weven.

Wat is een spinnenweb van content?

Vang je klant in een spinnenweb van content

Met een grote schoonmaak begin je vaak met het weghalen van alle spinrag. Maar eigenlijk moet je juist spinnenwebben bouwen. Met een goed doordacht web van content bereik je je doelgroepen slimmer en beter. Dat geldt voor prospects, klanten én voor kandidaten. Maar wat is dat eigenlijk, zo’n online spinnenweb? En waarom werkt het zo goed?

3 redenen voor een puur merk

Een puur merk – wat is dat?

Wat is een puur merk, wat heb je eraan en hoe bereik je dit? Check hieronder de video.

foto's maken met je mobiel

Mooie foto’s maken met je mobiel, hoe dan?

Er komen geregeld momenten langs die je vast wilt leggen. Maar hoe zorg je ervoor dat je dat ene moment echt goed vastlegt? Hier vind je een paar handige tips en instellingen die op bijna iedere smartphone te vinden zijn. 

Brrrr…. de privacywet?

Niet het leukste onderwerp, we weten het. Maar ja, 25 mei komt snel dichterbij. En dan treedt de wet echt in werking. Hoe zorg je ervoor dat je ook op dit onderwerp de uitstraling van je merk overeind houdt? En dat je klanten je niet alleen begrijpen, maar ook voelen dat je ze serieus neemt?

Zelf schieten – 5 tips

Privé maak je volop foto’s met je smartphone. Ook voor je merk kan dat goed werken. Bouw je beeldtaal op met een slimme mix van zelfgemaakte beelden, stockfoto’s en de inzet van een fotograaf of video-expert. Maar hoe schiet je zelf mooie beelden met je eigen telefoon? 5 tips.