7 x meer creativiteit
Creativiteit helpt je merk. Het maakt emoties los, verrast en is broodnodig voor een authentieke uitstraling. En binnen je organisatie is er vaak al veel van aanwezig. Ontdek de 7 tips om die creativiteit naar boven te halen.
Kennisdelen vinden we belangrijk. Omdat we zo met elkaar mooie merken nog mooier kunnen maken. En omdat we nu eenmaal graag over ons werk praten.
Wil jij ook regelmatig nieuwe inspiratie? Meld je aan en ontvang iedere maand een handige marketingtip.
Creativiteit helpt je merk. Het maakt emoties los, verrast en is broodnodig voor een authentieke uitstraling. En binnen je organisatie is er vaak al veel van aanwezig. Ontdek de 7 tips om die creativiteit naar boven te halen.
We dagen je uit om eens even kritisch naar je omgeving te kijken: naar winkels, tv-series en de inrichting van Airbnb-appartementen, maar ook naar logo’s en posts op LinkedIn. Wat valt je op? En wat betekent dat voor jouw merk?
De sportcompetities zijn afgelopen, het weer is eindelijk mooi – het voelt alsof het nu al tijd is voor vakantie. Toch zijn ook deze laatste weken voor de zomerperiode écht begint nog goud waard. Ons advies? Raap jezelf op van het strand en stop die zomerse energie in je marketing. Je hebt nog een paar weken die het verschil kunnen maken. Ontdek de 9 slimme dingen die je juist nu kunt doen.
Het duurzaamheidsverslag is flink in opkomst. Of het nu gaat om een aanvulling op het jaarverslag of een losstaand verslag, steeds meer organisaties communiceren over ESG (Environment, Social, Governance). Zeker met de aankomende CSRD-wetgeving, de nieuwe Europese wetgeving waar steeds meer bedrijven aan moeten gaan voldoen. Maar waar begin je? En hoe zorg je ervoor dat het verslag je merk versterkt? Ontdek onze best practices voor een aansprekend rapport.
Het delen van de expertise rondom jouw dienstverlening is een krachtige manier om klanten naar je toe te trekken. Mensen zijn steeds minder geïnteresseerd in ‘verkoopverhalen’, en steeds meer in echte inhoud. Zet jij de kracht van kennis al voldoende in?
Recyclen van materialen: het is een hot topic. Maar ook voor je campagnes kun je dit principe hanteren. Dat scheelt je veel tijd en effort in je contentmarketing. Hoe je dat handig doet? Ontdek de 3 stappen om je content te recyclen.
De hectiek van elke dag, met veel deadlines en nieuwe ideeën om nog meer op te vallen. Herkenbaar? Marketing is nu eenmaal een dynamisch vakgebied. Voeg daarbij de continu veranderende wereld om ons heen, en het is geen wonder dat veel bedrijven het lastig vinden om hun marketingplannen relevant en op koers te houden. Wat kunnen we afkijken van finance afdelingen? En kun je het ‘rolling forecasting’-principe ook toe passen op jouw marketingplannen?
We zien allemaal de situatie op Schiphol: lange rijen en vluchten die geannuleerd worden. En eigenlijk allemaal ontstaan door maar een paar knelpunten. Wat kun je hiervan leren voor jouw marketingprocessen? Wat kun jij nu aanpakken, zodat er geen knelpunten in jouw marketing ontstaan?
Je sollicitant is ook maar een mens. Iemand die op de juiste manier benaderd wil worden. ‘Uitverkocht’ klinkt dus misschien wat gek. Maar het is wel wat er bij veel bedrijven speelt. Goede mensen zijn schaars. Dus hoe trek je ze dan toch naar je toe? 7 tips voor succesvolle recruiting.
Blue Monday: de meest deprimerende dag van het jaar. Waarom dit volgens wetenschappers zo is? Een van de redenen is dat dit het moment is dat mensen zich realiseren dat zij hun goede voornemens niet gaan volhouden. Na de jaarwisseling met Dry Januari gestart? Een abonnement op de sportschool genomen? Grote kans dat je daar inmiddels minder enthousiast over bent.