Kennis wordt onder de noemer ‘contentmarketing’ steeds vaker ingezet voor marketingdoelen. Het is een ijzersterke manier om (potentiële) klanten te triggeren. Zo maken ze alvast kennis met jouw visie en ervaring of je trekt ze de streep over tijdens een offerteronde.

Visie & ervaring


Om effectief je doelgroepen aan te spreken, is het goed om zowel je visie als je praktijkervaringen te delen. Reference cases waarin de klant aan het woord komt hebben nog een bijkomend voordeel: mensen kiezen graag voor een partij waar iemand anders ook voor gekozen heeft.

Verschillende verspreidingsvormen


Persoonlijke voorkeuren voor hoe iemand content tot zich wil nemen spelen ook binnen jouw doelgroepen een rol. Zorg er dus voor dat je je content in verschillende vormen deelt, zodat je een kwalitatief goed bereik binnen je doelgroep hebt.

Een greep uit de mogelijkheden:

  • Animatiefilmpje
  • Infographic
  • Reference case
  • Kort artikel met tips
  • Visie-artikel
  • White paper
  • Blog met persoonlijke mening
  • E-zine
  • Papieren ‘glossy’ magazine
  • Artikel over onderzoeksresultaten
  • Video-blog
  • Kennissessie
  • Jaarcongres

Hergebruik van content


Gelukkig is het niet nodig om voor elke vorm compleet nieuwe kennis uit te denken, maar recycle je content. De strekking van een artikel over onderzoeksresultaten kun je in een infographic verwerken. De ideeën uit een visie-artikel kunnen in een animatiefilmpje worden weergegeven. En bestaande reference cases kunnen de basis vormen voor een magazine. Zo kun je de kracht van kennis op een pragmatische en effectieve manier inzetten.