Voor je campagne wil je graag een specifieke doelgroep benaderen. Deze doelgroep bestaat echter uit verschillende soorten mensen, met verschillende voorkeuren voor het type content. En ook elk kanaal vraagt om zijn eigen vorm.

Dat biedt mooie kansen om in je campagne bestaande content te herbruiken en zo je contentmarketing nog effectiever in te zetten. Content recyclen kan in 3 eenvoudige stappen:

Stap 1. Uitdenken van de propositie

Hierbij is de mate van detail belangrijk. Hoe gedetailleerder je nu de problemen van de klant, de oplossing en de voordelen uitdenkt, hoe makkelijker het straks is om de verschillende vormen in te vullen.

Stap 2. Uitwerken in verschillende vormen

Als de inhoud van de propositie eenmaal goed is uitgedacht is, kun je de content in verschillende middelen uitwerken. Denk bijvoorbeeld aan:

  • Infographic
  • Animatiefilm
  • Illustratie
  • Vlog
  • Blog
  • Visie-artikel
  • Tips-artikel
  • Reference case
  • Webinars
  • Advertenties
  • Webbanners

Stap 3. Verspreiden via diverse kanalen

In het gebruik van kanalen kun je de verschillende vormen ook nog eens recyclen. Heb je een mailing verstuurd met een pakkende illustratie? Deze illustratie leent zich ook heel goed voor verspreiding via social media. Maar ook andere content kun je prima herhalen via social media. Kies daarbij wel slim het moment en het type social media.

Ook in de combinatie offline – online kun je het bereik van je campagne eenvoudig vergroten. Een banner voor een fysieke sessie is om te buigen naar een animated gif. En een papieren magazine of duurzaamheidsverslag is op te delen in tientallen online artikelen.

De kracht van de herhaling

Het herbruiken van je content scheelt je niet alleen tijd, geld en effort. Het maakt je campagne ook nog eens sterker doordat je doelgroep vaker dezelfde boodschap onder ogen krijgt. Zo zet je de kracht van de herhaling aan het werk.

Meer marketingtips?

Meld je hier aan en ontvang elke maand een handige marketingtip.

Bewaren