Haal nog meer rendement uit je campagnes

Benut deze weken nog volop om je doelgroepen effectief te bereiken:

1. Start een vlak-voor-de-zomercampagne

Met dit soort campagnes zet je jezelf vast in het hoofd van je doelgroep. Net als een succesvolle zomerhit dat doet: zodra je het hoort, begin je mee te zingen. Zo krijg je je doelgroepen na de zomer weer snel bij je.

2. Herhaal je successen

Dit is het gouden moment om de dingen die je de eerste helft van het jaar gedaan hebt te analyseren. Wat was het meest succesvolle? Herhaal deze nog een keer zo vlak voor de zomer. Dit kan in exact dezelfde uitvoering, om de kracht van de herhaling te benutten. Maar ook bijvoorbeeld via een ander kanaal of een nieuwe doelgroep, eventueel met wat kleine aanpassingen.

Vergeet trouwens de minder succesvolle dingen niet: ook deze kun je onder de loep nemen. Maak vervolgens keuzes: kun je het finetunen zodat het succesvoller wordt? Of is het onderwerp inmiddels niet meer zo relevant?

3. Aan de bak met je leads

Als het goed is, zijn er uit alle evenementen, webinars, whitepapers en scans interessante contanten gekomen. Maar zijn deze ook al opgevolgd? De verleiding is vaak groot om dit te laten liggen, zeker in de aanloop naar de vakantie. Maar als je wacht tot na de zomer, is het vlammetje dat je hebt aangewakkerd wellicht alweer uitgewaaid. Of is de concurrent je voor geweest 😊.

4. Trek je recruitingcampagnes door – juist nu

Veel mensen denken tijdens hun vakantie na over het switchen naar een nieuwe baan. Lekker dus als jij dan met je campagnes in hun hoofd zit. Begin daar nu mee, en hou dat vooral tijdens de zomervakantie vol.

5. Plan social media slim in

Als jij lekker op vakantie bent, kun je alle socials heerlijk voor je laten werken. Maak alle content alvast en zet alles klaar. Dat kan via speciale tools, maar vaak ook in het kanaal zelf. Zo heeft LinkedIn bijvoorbeeld een eenvoudige optie om je post te schedulen. Nog geen social media kalender? Dan is dit zeker het moment om die te maken.

Zorg nu alvast voor een vliegende start in september

Na de zomerperiode allemaal terug op kantoor en dan pas bedenken wat je wil doen in september? Geheid dat je dan te laat bent. Bereid je nu goed voor, zodat je na de vakanties effectief aan de slag kunt:

6. Begin alvast met content creatie

Kijk naar wat je na de zomer wilt communiceren – en begin nu alvast met de creatie. Hou je doel en je doelgroepen voor ogen, bedenk de juiste content, en zorg dat tekst en het beeld af is. Nieuwsgierig wat er allemaal kan? Bekijk dan snel de 36 vormen van content.

7. Bekijk je ‘marketing-gereedschap’ kritisch

Beoordeel al je middelen: is het nog up-to-date, is alle content op je website nog actueel en doeltreffend? En hoeveel voorraad heb je van alles – drukwerk dat je nu bestelt is goedkoper dan met spoed in de herfst.

8. Loop je interne processen na

Wie doet wat? En is dat logisch? Als je je campagnes goed hebt ingericht, heb je dan daarna genoeg mankracht om dat op te volgen? Zonde als je een ijzersterk campagneplan hebt dat strand in interne politiek of te weinig mensen.

9. Stuur save-the-dates uit

Strategische sessies, je campagneplan finetunen met experts, eerste kick-off voor je duurzaamheidsverslag, een reference case waarvoor je een klant wil interviewen: plan het nu allemaal al in voor september. Dan weet je zeker dat iedereen kan en kun je meteen volle vaart vooruit.

Liever in de hangmat blijven liggen? Dat is natuurlijk heel verleidelijk, dat snappen we heel goed. En al je concurrenten doen dat ook liever. Dus benut deze weken slim om een voorsprong te creëren. De bonus? In september heb jij je zaakjes al op orde en kun je langer stress-vrij nagenieten van je vakantie.

Hulp nodig?

Kun je wel wat hulp gebruiken om uit die hangmat te klimmen? Geef ons een seintje, we geven graag een duwtje 😊.