contentmarketing

Impact = inhoud x vorm x bereik

Contentmarketing lijkt het toverwoord. En terecht, het is een effectieve manier om de bekendheid van je dienst en merk te vergroten, je (potentiële) klanten aan je te binden en zo uiteindelijk meer leads te genereren. Maar hoe creëer je de optimale impact?

marketingcampagne

Van bloesem tot appeltaart

Hoe creëer je uit een goed idee het gewenste resultaat? De start van de lente geeft tastbare voorbeelden voor de cirkel van idee tot realisatie. Als je vandaag in een appelgaard een kijkje zou nemen, zie je alleen kale takken. Er is nog slechts het idee van de bloesem en de oogst die nog gaan komen. Hoe zorg je er voor dat je in de herfst appeltaart kunt eten?

projectcommunicatie

Projectcommunicatie: begin met ‘valse’ start

Projectcommunicatie begin je bij voorkeur al in een vroeg stadium, eigenlijk nog voor het startschot van het project gegeven is. Zo voorkom je ruis en onrust, en benut je de positieve impact van communicatie zo vroeg mogelijk.

storytelling

6 tips voor storytelling

Verhalen vertellen zit in ons als mens. Al in de oertijd werden rond het kampvuur verhalen gedeeld. Toen én nu zijn het de mooiste, stoerste of interessantste verhalen die keer op keer worden herhaald en zo beklijven.

eventmarketing

Eventmarketing: de rode draad is soms geel

Evenementen, een mooi middel voor brand activation en het positioneren van diensten. Maar hoe zorg je voor de rode draad?

Naast testimonials en free publicity is het organiseren van evenementen één van de marketingactiviteiten waarbij de dienst tastbaar wordt voor de klant. Om er voor te zorgen dat het evenement daadwerkelijk het merk versterkt, is de rode draad gebaseerd op de kernwaarden en de doelgroep. Zo heeft elk evenement zijn eigen unieke eigenschappen.

free publicity

Free publicity creëren – 6 tips

6 tips voor het versterken van een merk met free publicity. Voor brand awareness is publiceren in vakbladen een variant van free publicity die veel rendement kan opleveren.

customer journey

Het nut van customer journeys

Kruip in de huid van je klant… Een customer journey gaat uit van de klantbeleving. Hoe ervaren jouw klanten de interactie met jouw organisatie? Deze reis levert interessante inzichten en verbeterpunten op, met als doel om het verkoop- en serviceproces voor de klant zo soepel mogelijk te laten verlopen.