Skip to content
Springfish
Menu
  • aanpak
    • de why
    • doelgroepbepaling
    • heldere propositie
    • contentmarketing
    • concept & realisatie
  • ons werk
    • diensten
    • portfolio
  • over ons
    • team
    • het verhaal
    • netwerk
  • blog
  • contact

Rebranding bij Stichting Maatschappij en Veiligheid

Mensen zijn gewoontedieren. Oud en vertrouwd omzetten naar iets nieuws. Rebranding is zo makkelijk nog niet. Bij Stichting Maatschappij en Veiligheid is dit gerealiseerd door de rebranding in alle communicatiemiddelen door te voeren. En het in leven roepen en toekennen van de prof. mr. Pieter van Vollenhoven Penning.

Meer weten?
Mail Daniëlle

“Bij het doorvoeren van onze naamsverandering bleek dat niemand wist waar ons vorige logo voor stond. Goede reden dus om ook ons logo en onze huisstijl aan te passen. We hebben er veel positieve reacties op ontvangen, met name ook op onze vernieuwde website.”

Ingrid de Jong, directeur van Stichting Maatschappij en Veiligheid

Een vernieuwde missie vraagt om een nieuwe uitstraling. Zo ook bij Stichting Maatschappij en Veiligheid. Een nieuw logo symboliseert de nieuwe naam en het bredere doel. Daar hoort natuurlijk een passende huisstijl bij. Daarom hebben wij voor hen een nieuw logo en huisstijl ontworpen. En deze doorgevoerd in alle communicatiemiddelen. Online en offline.

Een nieuwe huisstijl vraagt ook om een vernieuwde website. Om de nieuwe missie kracht bij te zetten. Met veel ruimte voor beeld. Heldere teksten en een duidelijke structuur. Zo is de website gericht op meerdere doelgroepen. Zowel de brede doelgroep van geïnteresseerde burgers als de specifieke doelgroep van hulpverleners.

Belangrijk bij rebranding is de communicatie. Communicatie over de nieuwe naam, missie en uitstraling. Bij Stichting Maatschappij en Veiligheid vond de naamsverandering plaats vlak voor de uitreiking van de prof. mr. Pieter van Vollenhoven Penning. Een uitgelezen kans om de communicatie rondom de nieuwe missie te starten. Dat deden we door middel van mailing, een flyer, persberichten en Tweets. In de nieuwjaarskaart werd ook aandacht geschonken aan de nieuwe doelen en uitstraling. Op meerdere fronten rebranding naar buiten brengen. Dat werkt.

Zie ook:

› Eenvoud werkt echt bij Finext
› Een heldere cloud bij Referit
› NS ‘on the move’
Springfish

BINK36
Binckhorstlaan 36 - C1.55
2516 BE Den Haag
+31 6 42 49 64 54
merkversterken@springfish.nl

Volg ons ook op:

Een puur merk is authentiek in alle activiteiten, zowel extern als intern. En dat levert je veel op: nieuwsgierige prospects, enthousiaste klanten en betrokken medewerkers.

Vanuit Springfish helpen we je bij het bouwen van een puur en sterk merk. Van identiteit tot middelen, van strategie tot campagnes.

Marketingtips?

Meld je hier aan en ontvang elke maand een handige marketingtip.