“Bij het doorvoeren van onze naamsverandering bleek dat niemand wist waar ons vorige logo voor stond. Goede reden dus om ook ons logo en onze huisstijl aan te passen. We hebben er veel positieve reacties op ontvangen, met name ook op onze vernieuwde website.”
Een vernieuwde missie vraagt om een nieuwe uitstraling. Zo ook bij Stichting Maatschappij en Veiligheid. Een nieuw logo symboliseert de nieuwe naam en het bredere doel. Daar hoort natuurlijk een passende huisstijl bij. Daarom hebben wij voor hen een nieuw logo en huisstijl ontworpen. En deze doorgevoerd in alle communicatiemiddelen. Online en offline.
Een nieuwe huisstijl vraagt ook om een vernieuwde website. Om de nieuwe missie kracht bij te zetten. Met veel ruimte voor beeld. Heldere teksten en een duidelijke structuur. Zo is de website gericht op meerdere doelgroepen. Zowel de brede doelgroep van geïnteresseerde burgers als de specifieke doelgroep van hulpverleners.
Belangrijk bij rebranding is de communicatie. Communicatie over de nieuwe naam, missie en uitstraling. Bij Stichting Maatschappij en Veiligheid vond de naamsverandering plaats vlak voor de uitreiking van de prof. mr. Pieter van Vollenhoven Penning. Een uitgelezen kans om de communicatie rondom de nieuwe missie te starten. Dat deden we door middel van mailing, een flyer, persberichten en Tweets. In de nieuwjaarskaart werd ook aandacht geschonken aan de nieuwe doelen en uitstraling. Op meerdere fronten rebranding naar buiten brengen. Dat werkt.